ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ Μεσσηνίας

Πληροφορίες? Καλέστε στο : 27210-84009 / 88021
  • Αρχική
  • Το ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ.
    • Διοικητικό Συμβούλιο
    • Επιστημονική Ομάδα
    • Ταυτότητα
    • Φιλοσοφία
    • Φορείς-Μέλη
  • Δράσεις
  • Νέα/Ανακοινώσεις
    • Ευρύτερη Κοινότητα
    • Δράσεις για γονείς
    • Μαθητές Α/θμιας & Β/θμιας
    • Δράσεις για Ευρύτερη Κοινότητα
  • Επικοινωνία

Βιωματικό εργαστήρι για Καθηγητές- Συμβούλους Σχολικής Ζωής

by k p / Tuesday, 28 June 2022 / Published in Δράσεις 2022, Εκπαιδευτικοί Α/θμιας & Β/θμιας, ΚΕΠΕΠΨΥ

Τη Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2022 και τη Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2022, το ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. Μεσσηνίας σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ και τη Δ/νση Β/θμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας πραγματοποίησε τις δύο από τις πέντε τρίωρες συναντήσεις σεμιναρίου για εκπαιδευτικούς. Το Βιωματικό Σεμινάριο υλοποιείται για τους Καθηγητές/τριες που έχουν αναλάβει το ρόλο του Συμβούλου Σχολικής Ζωής στη σχολική τους μονάδα.

Το έργο του Συμβόλου Σχολικής Ζωής είναι να συμβουλεύει, καθοδηγεί και ενημερώνει μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά:

τη διαχείριση κρίσεων και πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, μαθησιακές δυσκολίες, συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, μετάβαση σε άλλες βαθμίδες, σχολική κινητικότητα, συμβουλευτική και ομάδες γονέων και παράλληλα να συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Στη πρώτη και τη δεύτερη συνάντηση οι καθηγητές/τριες με τη συμμετοχή τους σε βιωματικές δράσεις περιέγραψαν τα θετικά στοιχεία που προκύπτουν μέσα από το ρόλο του Συμβούλου Σχολικής Ζωής και μοιράστηκαν παράλληλα τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους. Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν οι στόχοι και τα όρια που είναι απαραίτητο να τεθούν στο πλαίσιο της συμβουλευτικής με τον έφηβο καθώς και οι δεξιότητες που συνθέτουν το προφίλ του Συμβούλου Σχολικής Ζωής όπως η αυθεντικότητά του, η αποδοχή, η ενσυναίσθηση, η ζεστασιά του.

Επίσης οι εκπαιδευτικοί επεξεργάστηκαν μέσα από μια βιωματική άσκηση τη σημασία της μη λεκτικής επικοινωνίας. Ενημερώθηκαν για τα «εμπόδια» που μπορούν να μπλοκάρουν την επικοινωνία με τον έφηβο αλλά και για την τεχνική της επαναδιατύπωσης, που συμβάλλει στο ενεργητικό και ουσιαστικό άκουσμα του συνομιλητή.

Δόθηκε έμφαση στις δεξιότητες του καλού ακροατή όπου μέσα από το άκουσμά του δίνει διέξοδο στο συνομιλητή του για να μιλήσει και να εκφραστεί, ξεπερνώντας το «βάρος» της σιωπής. Και το άκουσμα αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία όταν ο συνομιλητής σου είναι ένα παιδί!!!

Στο σεμινάριο συμμετέχουν 15 εκπαιδευτικοί.

Συντονίστρια του βιωματικού σεμιναρίου είναι η Βλαχοπουλιώτη Φωτεινή-Επιστημονικά Υπεύθυνη του ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. Στις επιμορφωτικές συναντήσεις συμμετέχει και ο Σόλαρης Ιωάννης, Σ.Ε.Ε. με παιδαγωγική ευθύνη για την 3η Ενότητα Γυμνασίων και Λυκείων του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου.

 

Tagged under: #βιωματικόεργαστηρι, #καθηγητές, #συμβουλοισχολικήςζωής

What you can read next

Παγκόσμιας Ημέρας κατά των Ναρκωτικών
Απολογισμός επιστημονικών παρεμβάσεων για το έτος 2021
Βιωματικό Σεμινάριο για Καθηγητές-τριες Συμβούλους Σχολικής Ζωής
February 2023
M T W T F S S
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728  
« Dec    

Archives

  • December 2022
  • September 2022
  • August 2022
  • July 2022
  • June 2022
  • April 2022
  • March 2022
  • January 2022
  • September 2021
  • August 2021
  • July 2021
  • June 2021
  • May 2021
  • April 2021
  • March 2021
  • February 2021
  • January 2021
  • December 2020
  • October 2020
  • September 2020
  • December 2019
  • October 2019
  • June 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • December 2018
  • June 2018
  • December 2017
  • October 2017
  • December 2016
  • June 2016
  • December 2015
  • December 2014
  • September 2014
  • December 2013
  • GET SOCIAL
ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ Μεσσηνίας

© 2013-2021 All rights reserved. ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. Μεσσηνίας.

TOP