
Η Επιστημονική Ομάδα του ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ στα πλαίσιο του επιστημονικού του προγράμματος υλοποίησε εννιά (9) διαδικτυακά σεμινάρια για γονείς παιδιών στη νηπιακή ηλικία και παιδιών που φοιτούν στο δημοτικό σχολείο.
Συνεργαστήκαμε με τις ακόλουθες σχολικές μονάδες:
- 8ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας – “Η σημασία των ορίων στην ψυχοκοινωνική υγεία του παιδιού”
- 6ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας – “Η ενίσχυση των οικογενειακών δεσμών σε περιόδους κρίσεων”
- 1ο Νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων – “Δημιουργώντας το οικογενειακό μας συμβόλαιο”
- Νηπιαγωγείο Αρφαρών – “Η οικογένεια…εν μέσω πανδημίας”
- 10ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας – “Καλλιεργώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού μου”
- 17ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας – “Η τέχνη του ν’ ακούς … κάνει το παιδί να επικοινωνεί”
- 7ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας (2 σεμινάρια) – “ο γονιός – παράγοντας ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης του παιδιού” & “Όταν οι γονείς θέτουν σαφή όρια”
- 1ο Νηπιαγωγείο Κυπαρισσίας – “Οι δυσκολίες ως ευκαιρία ενίσχυσης της ψυχικής ανθεκτικότητας”
Στόχος των σεμιναρίων είναι οι γονείς να:
- γνωρίσουν το φαινόμενο της εξάρτησης αλλά και των αιτιών που οδηγούν στη χρήση ουσιών και στη δημιουργία συμπεριφορών εξάρτησης.
- συνειδητοποιήσουν την σημαντικότητα της πρόληψης ως παράγοντας προστασίας στην ψυχική και σωματική υγεία του παιδιού.
- προσδιορίζουν την έννοια “ουσιαστική επικοινωνία” και να αναγνωρίζουν τα εμπόδια εκείνα που την μπλοκάρουν.
- κατανοήσουν την έννοια της αυτοεκτίμησης αλλά και το πως αυτή καθορίζεται απο την συμπεριφορά τους.
- κατανοήσουν την σπουδαιότητα των ορίων στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού.
- προσδιορίζουν όλα εκείνα τα στοιχεία που συνθέτουν το πρότυπο του “Αρκετά Καλού Γονέα”.