
Η Επιστημονική Ομάδα του ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. Μεσσηνίας σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ και με την Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης Μεσσηνίας καθώς και με την υποστήριξη του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου κου Σόλαρη Ιωάννη, πραγματοποίησε το δεύτερο Βιωματικό Σεμινάριο για Καθηγητές-Συμβούλους Σχολικής Ζωής. Στο σεμινάριο συμμετείχαν 15 εκπαιδευτικοί από διαφορετικά σχολεία της Καλαμάτας (Γυμνάσια και Λύκεια). Πραγματοποιήθηκαν 5 συναντήσεις και η κάθε συνάντηση είχε διάρκεια 3 ωρών. Συγκεκριμένα οι συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν στις 7, 14, 21, 28 Φεβρουαρίου και 14 Μαρτίου 2022.
Στόχοι του βιωματικού σεμιναρίου ήταν οι εκπαιδευτικοί να αποκτήσουν γνώσεις και εμπειρίες για το πώς μπορούν να ανταποκριθούν στο ρόλο του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, αλλά και να μοιραστούν τους προβληματισμούς τους, τις ανησυχίες τους και τις αγωνίες τους σχετικά με το νέο ρόλο που έχουν αναλάβει. Επίσης, να ενισχυθούν σε τεχνικές και σε δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να προσεγγίσουν τον έφηβο ώστε να τους μιλήσει για τις δυσκολίες και τα προβλήματα που πιθανόν να αντιμετωπίζει σε προσωπικό επίπεδο, στο οικογενειακό και στο σχολικό περιβάλλον.
Δεξιότητες όπως η αυθεντική στάση, η ενσυναίσθηση, η ενεργητική ακρόαση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής μπορούν να βοηθήσουν τον έφηβο στο πλαίσιο της συμβουλευτικής να επεξεργαστεί τις δύσκολες εμπειρίες του με ανακουφιστικό τρόπο, να βρίσκει εναλλακτικές λύσεις στα προβλήματά του και να πιστέψει στη μοναδικότητα και στην αξία του.
Ιδιαίτερα αν σκεφτούμε ότι ο εκπαιδευτικός μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία της αντίληψης που έχει ο έφηβος για τον εαυτό του, τη στιγμή μάλιστα που ο έφηβος βρίσκεται σε ένα σταθμό της ζωής του όπου συμβαίνουν πολλές αλλαγές.
Να σημειωθεί ότι στη τέταρτη συνάντηση του σεμιναρίου επισκέφτηκαν το Κέντρο πρόληψης Μεσσηνίας στελέχη των Παιδικών Χωριών SOS όπου ενημέρωσαν τους εκπαιδευτικούς για τις υπηρεσίες εργασιακής συμβουλευτικής που προσφέρονται.