Σάββατο, 01 20th

Last updateΤετ, 10 Ιαν 2018 11am

Άρθρα

Οι Δράσεις μας για το έτος 2014

 

 

Οι δράσεις μας για το Α' Εξάμηνο του έτους 2014 (Ιανουάριος- Ιούνιος 2014)

images 1 

Το ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. έχει υλοποιήσει 80 παρεμβάσεις στις οποίες συμμετείχαν συνολικά 3.089 άτομα.

Πιο αναλυτικά οι δράσεις μας περιελάμβαναν τα ακόλουθα:

 

Για την ομάδα- στόχο Γονείς:

  • Πραγματοποιήθηκε 1 Βιωματική Ομάδα Γονέων Παιδιών Δημοτικού Σχολείου με θέμα «Επικοινωνία στην Οικογένεια». Η ομάδα είχε διάρκεια 10 τρίωρων συναντήσεων (30 ώρες) και συμμετείχαν 15 άτομα.
  • Πραγματοποιήθηκαν 4 Σεμινάρια για Γονείς Παιδιών Νηπιακής Ηλικίας, διάρκειας 3 ωρών το καθένα. Στα σεμινάρια συμμετείχαν συνολικά 129 άτομα.

 Οι γονείς στις συγκεκριμένες παρεμβάσεις είχαν την ευκαιρία να επεξεργαστούν θέματα με στόχο την στήριξη του γονεϊκού τους ρόλου και την  ενίσχυση δεξιοτήτων, ώστε να υιοθετήσουν πιο αποτελεσματικούς τρόπους διαπαιδαγώγησης των παιδιών τους.

 

Για την ομάδα- στόχο Μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης:

Πραγματοποιήθηκαν 62 παρεμβάσεις, οι οποίες περιελάμβαναν 70 ομάδες όπου συμμετείχαν 1.240 μαθητές. Πιο αναλυτικά πραγματοποιήθηκαν:

  • 45 Εργαστήρια Επικοινωνίας διάρκειας 291 ωρών, τα οποία περιελάμβαναν 53 ομάδες μαθητών και συμμετείχαν συνολικά 966 παιδιά.
  • 13 Βιωματικές Ομάδες διάρκειας 174 ωρών, στις οποίες συμμετείχαν συνολικά 225 παιδιά.
  • 4 Βραχείες Παρεμβάσεις διάρκειας 8 ωρών, οι οποίες περιελάμβαναν 3 ομάδες μαθητών και συμμετείχαν συνολικά 49 παιδιά.

 Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία:

  • Να ενημερωθούν και να εκφράσουν τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους για θέματα όπως η Ασφαλής Πλοήγηση στο Διαδίκτυο και ο Σχολικός Εκφοβισμός.
  • Μέσα από τα Εργαστήρια Επικοινωνίας δόθηκε η δυνατότητα να επεξεργαστούν θέματα που τους βοήθησαν να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα της συνεργασίας και να αναζητήσουν εναλλακτικούς και πιο λειτουργικούς τρόπους διαχείρισης των συγκρούσεων μέσα στην τάξη.
  • Συμμετέχοντας  στις Βιωματικές Ομάδες οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να επεξεργαστούν θέματα σχετικά με την αυτοεκτίμηση, τη λήψη αποφάσεων, την επικοινωνία, την ενσυναίσθηση, την αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων. 

 

Για την ομάδα- στόχο Παιδιά και Νέοι:

  • Πραγματοποιήθηκαν 2 Εργαστήρια Έκφρασης και Δημιουργίας «Μάσκες», στα οποία συμμετείχαν συνολικά 75 άτομα, γονείς και παιδιά, διάρκειας 4 ωρών το καθένα. 

Στόχοι των συγκεκριμένων εργαστηρίων ήταν:

  • Η ενίσχυση της δημιουργικότητας και της φαντασίας των παιδιών και η δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου τους χρόνου.
  • Να δοθεί σε γονείς και παιδιά η ευκαιρία να δημιουργήσουν από κοινού και να μοιραστούν εμπειρίες.           

 

 Για την ομάδα- στόχο Ευρύτερη Κοινότητα:

  • Πραγματοποιήθηκε μία Εκδήλωση στις 26 Ιουνίου 2014 στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Κατά των Ναρκωτικών και Διανομή Έντυπου Υλικού. Στη συγκεκριμένη Εκδήλωση συμμετείχαν 380 άτομα και διήρκησε 4 ώρες.

Η συγκεκριμένη Εκδήλωση είχε θέμα:"Πρόληψη είναι η Αγάπη για τη Ζωή''. Βασικός στόχος της Εκδήλωσης ήταν να σταλεί σε παιδιά, νέους και ενήλικες το μήνυμα ότι η ΖΩΗ ΕΧΕΙ ΟΥΣΙΑ ΧΩΡΙΣ ΟΥΣΙΕΣ.

Πρωταγωνιστές της Εκδήλωσης υπήρξαν παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν σε Προγράμματα Πρωτογενούς Πρόληψης του ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. και μοιράστηκαν με τους παρευρισκόμενους τις εμπειρίες και τα συναισθήματά τους από τη συμμετοχή τους στις παρεμβάσεις.

plaka3 

  •  Υπήρξε ανταπόκριση σε 10 αιτήματα βοήθειας, όπου ωφελήθηκαν 10 άτομα, με συνολική διάρκεια συνεδριών 20 ώρες.

 Το ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. της Π.Ε. Μεσσηνίας προσφέρει στην ευρύτερη κοινότητα δωρεάν συμβουλευτικές υπηρεσίες με σκοπό να παράσχει εξατομικευμένη υποστήριξη σε ενήλικες.

 

 * Όλες οι υπηρεσίες και τα προγράμματα του ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. παρέχονται δωρεάν.

 

 

 

Οι δράσεις μας για το Β' Εξάμηνο του έτους 2014 (Ιούλιος-Δεκέμβριος 2014)

b 5567 or shutterstock 106922246community

Στα  πλαίσια των δραστηριοτήτων για την ομάδα-στόχο μαθητές Β/θμιας Εκπ/σης το ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. υλοποιεί Βραχείες Παρεμβάσεις με στόχο την ενημέρωση των νέων σε θέματα που μπορούν να τους απασχολούν, να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντικό είναι να πιστέψουν στον εαυτό τους, ώστε  να ανακαλύψουν τις δεξιότητες και ικανότητές τους και να κατανοήσουν ότι στην πορεία της ζωή τους μπορούν να αναζητήσουν δημιουργικές, εναλλακτικές λύσεις στα εμπόδια που μπορούν να συναντήσουν, διαμορφώνοντας μια θετική αντίληψη για τη ζωή. 

 

   3 Bραχείες Παρεμβάσεις στο Γυμνάσιο Αρφαρών (30/10/2014):school3

  • Οι μαθητές της Α' Γυμνασίου ενημερώθηκαν για το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας, τις επιπτώσεις που  μπορεί να έχει στη σωματική αλλά κυρίως στην ψυχική υγεία του παιδιού που δέχεται την επιθετική συμπεριφορά, αλλά και να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για τους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου δίνοντας παράλληλα το μήνυμα "Μίλα, μη φοβάσαι" .
  • Οι μαθητές της Β' Γυμνασίου, είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τους κινδύνους που υπάρχουν στο διαδίκτυο όπως για το φαινόμενο του cuber-bullying, για το φαινόμενο της εξάρτησης απο διαδικτυακά παιχνίδια,δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης κλπ. Παράλληλα, οι μαθητές πληροφορήθηκαν για το πως μπορεί κανείς να πλοηγηθεί στο διαδίκτυο με ασφάλεια και πόσο σημαντικό είναι τις σκέψεις σου, τις ανησυχίες σου, τις δυσκολίες σου να τις μοιράζεσαι με τους σημαντικούς ανθρώπους, που βρίσκονται δίπλα σου, που μπορούν να σε ακούσουν και να σε βοηθήσουν και όχι να ψάχνει τις λύσεις στα προβλήματά σου στον ψηφιακό κόσμο. 
  • Οι μαθητές της Γ' Γυμνασίου παρακολούθησαν παρέμβαση με θέμα "Η αλήθεια για το κάπνισμα και το αλκοόλ" , όπου επισημάνθηκαν οι επιδράσεις που έχουν στη σωματική και ψυχική υγεία καθώς και πόσο σημαντικό είναι να ζούμε ελεύθεροι απο εξαρτήσεις, ενισχύοντας τη δυνατότητα της επολογής και της υπευθυνότητας απέναντι στη ζωή, αλλά και την ικανότητα αντίστασης σε αρνητικές επιρροές συνομηλίκων.

         Συνολικά συμμετείχαν 82 μαθητές.

 

1 Βραχεία Παρέμβαση στο Λύκειο Γαργαλιάνων (06/11/2014): 

Στα πλαίσια του project με θέμα "Διαδίκτυο και Εφηβεία" οι μαθητές της Α' Λυκείου, ενημερώθηκαν για τους κινδύνους, που μπορούν να συναντήσουν στο ψηφιακό κόσμο και με ποιους τρόπους σχετίζονται ιδιαίτερα με την ευαίσθητη ηλικία της εφηβείας, όπου ο νεός βρίσκεται σε μια διαρκή αναζήτηση της ταυτότητάς του και της αυτονόμησης του. 

 Συνολικά συμμετείχαν 26 μαθητές.

 

3 Βραχείες Παρεμβάσεις στο Γυμνάσιο Μεθώνης (14/11/2014):

Μαθητές της Α, Β και Γ Γυμνασίου συμμετέχοντας στις Βραχείες Παρεμβάσεις ενημερώθηκαν για το θέμα:''Ασφαλή Πλοήγηση στο Διαδίκτυο΄΄. Συγκεκριμένα δόθηκε έμφαση στους τρόπους προστασίας των προσωπικών δεδομένων, στο φαινόμενο του grooming, του διαδικτυακού εκφοβισμού καθώς και στο φαινόμενο της εξάρτησης από το διαδίκτυο και πως μπορούν να επηρεάσουν καθημερινότητα ενός νέου, την πραγματική του ζωή ακόμα και το μέλλον του.Το μήνυμα που δόθηκε είναι ότι το διαδίκτυο είναι ένα σημαντικό εργαλείο στη ζωή μας, αλλά μαθαίνω να το χειρίζομαι σωστά.

Συνολικά συμμετείχαν 48 μαθητές.

 

3 Βραχείες Παρεμβάσεις στο 2ο Γυμνάσιο Μεσσήνης (15/12/2014, 17/12/2014, 19/12/2014):

Οι μαθητές της Α, Β και Γ Γυμνασίου συμμετείχαν στις βραχείες παρεμβάσεις του ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. που είχαν ως κεντρικό θέμα:"Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο''. Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν σχετικά με τους κινδύνους του διαδικτύου και να επεξεργαστούν θέματα που σχετίζονται με την ουσιαστική επικοινωνία, με την αυτοεκτίμηση, με την κατανόηση από τους σημαντικούς μας ανθρώπους που μπορούν πραγματικά να μας στηρίξουν στις δύσκολες στιγμές μας και όχι μέσα από την οθόνη ενός υπολογιστή.

Συνολικά συμμετείχαν 132 μαθητές.

 

 2 Βραχείες Παρεμβάσεις στο 1ο Γυμνάσιο Καλαμάτας:

Οι μαθητές των 4 τμημάτων της Α Γυμνασίου συμμετέχοντας στη βραχεία παρέμβαση ενημερώθηκαν για τα οφέλη του διαδικτύου ενώ παράλληλα εξέφρασαν τις σκέψεις τους σχετικά με τους κινδύνους και αναζήτησαν τρόπους αντιμετώπισης τους. Το μήνυμα που δόθηκε είναι ότι είναι σημαντικό να ζεις, να βιώνεις και να αισθάνεσαι στον πραγματικό κόσμο και όχι στον ψηφιακό. Να "μοιράζεσαι'' τις σκέψεις σου, τα συναισθήματά σου, τις δυσκολίες σου στους ανθρώπους που είναι δίπλα σου, κοντά σου και όχι με αυτούς που γνωρίζεις μέσα από το διαδίκτυο.

Συνολικά συμμετείχαν 88 μαθητές.


images 3

3 Βραχείες Παρεμβάσεις στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμάτας:

Οι μαθητές των 3 τμημάτων της Α Γυμνασίου σε ομάδες εργασίας συζήτησαν και αναζήτησαν τους παράγοντες εκείνους που μπορούν να συβάλλουν στη δημιουργία ενός κλίματος συνεργασίας και ομαδικότητας μέσα στην τάξη και εντόπισαν πόσο σημαντικό είναι κάθε μέλος της ομάδας-τάξης, να ενισχύσει τους παράγοντες αυτούς ώστε ο χώρος του σχολείου, να είναι ένας χώρος χαράς, δημιουργικότητας και έκφρασης.

 

2 Βραχείες Παρεμβάσεις στο 7ο Γυμνάσιο Καλαμάτας:

''Κάπνισμα και Αλκοόλ: Μύθοι και Αλήθειες'', ήταν το θέμα των παρεμβάσεων όπου παρακολούθησαν οι μαθητές των 4 τμημάτων της Α Γυμνασίου. Οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τις επιπτώσεις  του καπνίσματος και της χρήσης του αλκοόλ στην σωματική αλλά και στην ψυχική υγεία του ανθρώπου, να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με το θέμα της εξάρτησης και τη σημασία της πρόληψης. Και να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντικό είναι να αντιστέκεσαι στις αρνητικές πιέσεις των συνομηλίκων, να πιστεύεις στον εαυτό σου και να στηρίζεσαι στις δικές σου επιλογές. Το μήνυμαπου δόθηκε είναι είναι ότι τη ζωή σου είναι όμορφη όταν τη βιώνεις χωρίς εξαρτήσεις, χωρίς ουσίες που ''εγκλωβίζουν'' τη ψυχή και το μυαλό σου.

Συνολικά συμμετείχαν 80 μαθητές. 

images


  

 Μια άλλου είδους παρέμβαση του ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. στα πλαίσια είναι τα Εργαστήρια Επικοινωνίας, που πραγματοποιούνται σε 3 δίωρες συναντήσεις και απαυθύνονται σε μια τάξη μαθητών. Κατα τη διάρκεια των συναντήσεων τα παιδιά αναζητούν αποτελεσματικότερους τρόπους επικοινωνίας, έκφρασης των συναισθημάτων τους και τρόπους διαχείρισης των συγκρούσεων τους. Επίσης επεξεργάζονται θέματα που μπορούν να συμβάλλουν στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και άλλων προσωπικών δεξιοτήτων. Ο γενικότερος στόχος της παρέμβασης είναι η σχολική τάξη να γίνει ένας δημιουργικός χώρος, που τα παιδιά μπορούν να εκφραστούν, να επικοινωνήσουν, να νιώσουν μέσα σε ένα κλίμα ομαδικότητας και συνεργασίας.

 

ΚΥΚΛΟΣ

4  Εργαστήρια Επικοινωνία στο 19ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας

Οι μαθητές της Α τάξης, της Β τάξης και της Δ τάξης συμμετείχαν σε Εργαστήρι Επικοινωνίας με θέμα: ''Διαφωνούμε ...άρα μπορούμε να συναργαστούμε", όπου είχαν τη δυνατότητα να συνειδητοποιήσουν ότι οι συγκρούσεις αποτελούν μέρος της ζωής κάθε ανθρώπου και μέσα από ομαδικές δραστηριότητες αναζήτησαν τρόπους επίλυσης των συγκρούσεων που ενισχύουν την επικοινωνία και τη συνεργασία.Τέλος, κατανόησαν ότι όταν διαχειριζόμαστε το συναίσθημα του θυμού αποτελεσματικά, τότε είναι πιο εύκολο οι άνθρωποι που είναι γύρω μας να μας κατανοήσουν και να μας ακούσουν.

Οι μαθητές της Στ τάξης συμμετείχαν σε Εργαστήρι Επικοινωνίας με θέμα: "Μιλώντας για τα συναισθήματα'', όπου μέσα από διάφορες βιωματικές δράσεις συνειδητοποίησαν ότι όλοι οι άνθρωποι, μικροί και μεγάλοι, μπορεί να νιώσουν παρόμοια συναισθήματα, πόσο σημαντικό είναι να κατανοουν τα συναισθήματά τους και να τα κατανομάζουν, ώστε να μπορούν να τα εκφράζουν και να αναζητούν λειτουργικούς τρόπους διαχείρισης, ιδιαίτερα των αρνητικών συναισθημάτων.

Συνολικά συμμετείχαν 70 μαθητές.

 Τα βιωματικά εργαστήρια επικοινωνίας για 19ο Δ.Σ Καλαμάτας υλοποιήθηκαν στις 10/11, 24/11, 01/12, 08/12, 15/12/2014 και 12/01/2015, 19/01/2015

2 Εργαστήρια Επικοινωνίας στο Δημοτικό Σχολείο Αρφαρών

Οι μαθητές της Ε και Στ τάξης παρακολούθσαν το Εργαστήρι Επικοινωνίας με θέμα:''Διαφωνούμε...άρα μπορούμε να συνεργαστούμε'', όπου μέσα από βιωματικές δράσεις μπόρεσαν να ενισχύσουν εκείνες τις δεξιότητες που μπορούν να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των συγκρούσεων με το πιο αποτελεσματικό τρόπο, χωρίς να ''απειλείται'' η συνεργασία και η ομαδικότητα στην ομάδα-τάξη και να δημιουργούνται έντονα αρνητικά συναισθήματα μεταξύ των συμμαθητών. Επίσης τονίστηκε όταν η συμπεριφορά ή κάποιες πράξεις των μελών της ομάδας-τάξης προκαλούν συναισθήματαλύπης, στεναχώριας, απογοήτευσης είναι σημαντικό να εκφράζονται την κατάλληλη στιγμή, τονίζοντας τη συμπεριφορά και όχι με τρόπους που μπορούν να προσβάλλουν τη προσωπικότητα του άλλου.

Συνολικά συμμετείχαν 40 μαθητές και υλοποιήθηκαν στις 11/11, 18/11 και 25/11/2014

 

3 Εργαστήρια Επικοινωνίας στο 13ο Δημοτικού Σχολείο Καλαμάτας

Οι μαθητές της Β1 και Γ1 τάξης συμμετέχοντας στο Εργαστήρι Επικονωνίας "Γνωρίζω τον εαυτό μου, γνωρίζω τους άλλους'', είχαν τη δυνανότητα να επεξεργαστούν την έννοια της αυτοεκτίμησης, να προσδιορίσουν όλα εκείνα τα στοιχεία που προσδιορίζουν τον Εαυτό μας και να κατανοήσουν τη μοναδικότητα του καθενός αλλά και πόσο σημαντικό είναι να αποδεκτούμε τη διαφορετικότητα του άλλου. images 2

Οι μαθητές της Β2 τάξης μέσα από βιωματικές δράσεις, όπως ζωγραφικής, παντομίμας και rolle-playing  αναγνώρισαν τα διάφορα συναισθήματα που μπορεί να νιώσει ένας άνθρωπος, αναζήτησαν τρόπους και έκφρασης των συναισθημάτων και πως μπορούν να επηρεάσουν τις σκέψεις μας, τα λόγια μας και τις σχέσεις μας με τους άλλους ανθρώπους. Το θέμα της παρέμβασης ήταν:''Μιλώντας για τα συναισθήματα΄΄.

Συνολικά συμμετείχαν 53 μαθητές και υλοποιήθηκαν στις 12/11, 19/11, 26/11, 10/12 και 17/12/2014 και 21/01/2015, 28/01/2015

 

 

 

5 Εργαστήρια Επικοινωνίας στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Μεσσήνης

Πέντε τάξεις του 3ου Δημοτικού Σχολείου Μεσσήνης συμμετείχαν σε δραστηριότητες πρωτογενούς πρόληψης του ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. Συγκεκριμένα οι μαθητές της Γ1 και Γ2 τάξης μέσα από ασκήσεις ενεργητικής μάθησης επεξεργάστηκαν το θέμα: ΄΄Γνωρίζω τον εαυτό μου, γνωρίζω τους άλλους΄΄, οι μαθητές της Δ1 τάξης το θέμα: ''Μιλώντας για τα συναισθήματα΄΄ και οι μαθητές της Στ1 και Στ2 τάξης το θέμα:''Διαφωνούμε...άρα μπορούμε να συναργαστούμε΄΄.  

Συνολικα συμμετείχαν 106 μαθητές και υλοποιήθηκαν στις 13/11, 20/11, 27/11, 04/12, 11/12, 18/12/2014 και 15/01/2015, 22/01/2015images

 

 

 

3 Εργαστήρια Επικοινωνίας και 1 Βραχεία Παρέμβαση στο 12ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας

Οι μαθητές της Α τάξης συμμετέχοντας στο Εργαστήρι Επικοινωνίας ''Διαφωνούμε...άρα επικοινωνούμε'' συνειδητοποίησαν τη σημαντικότητα της συνεργασίας, της κατανόησης, της αποδοχής, της επικοινωνίας μέσα στην τάξη τους, ήδη από τα πρώτα χρόνια της κοινής τους πορείας ως συμμαθητές και πως μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση των συγκρούσεών τους. Η Β τάξη μέσα από τη ζωγραφική, από διάφορα θεατροπαιχνίδια μίλησε, βίωσε, αντάλλαξε σκέψεις σχετικά με τα συναισθήματα και το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν στην προσωπική και κοινωνική ζωή του ατόμου, ιδιαίτερα όταν η έκφραση και η διαχείρισή τους γίνεται με διαδικασίες που ενισχύουν μια αποτελεσματική επικοινωνία, όπου ο άλλος μπορεί να μας ακούσει, να μας καταλάβει και να μας προσεγγίσει. Οι μαθητές της Γ1 τάξης επεξεργάστηκαν το θέμα: ''Όταν επικοινωνούμε γινόμαστε μια ομάδα'' , όπου ανακάλυψαν τους διαφορετικούς τρόπους επικοινωνίας, αναζήτησαν τις αιτίες εκείνες που μπορούν να δυσκολέψουν την επικοινωνία. Τονίστηκε πόσο σημαντικό είναι να μάθουμε να ''ακούμε'' τον άλλο, ώστε να νιώσει ότι είναι σημαντικός για εμάς, ότι είμαστε δίπλα του και μπορούμε να τον καταλάβουμε. Ενώ δόθηκε έμφαση και στη δύναμη των λέξεων και πως οι λέξεις μικρές, μεγάλες μπορούν να δώσουν δύναμη στη ψυχή του άλλου. Λέξεις θετικές, αισιόδοξες, όμορφες που θα θυμάται για όλη του τη ζωή. Τέλος, οι μαθητές της Στ τάξης σμμετείχαν στη Βραχεία Παρέμβαση με θέμα:"Ασφαλής Πλοήγηση στο Διαδίκτυο''.

Συνολικά συμμετείχαν 51 μαθητές και υλοποιηθηκαν στις 21/11, 28/11 και 05/12/2014.

images 1
2 Εργαστήρια Επικοινωνίας στο Δημοτικό Σχολείο Λαιίκων

Οι μαθητές της Ε τάξης είχαν τη δυνατότητα να επεξεργαστούν το θέμα: '' Όταν επικοινωνούμε ...Γινόμαστε μια Ομάδα'' και να συνειδητοποιήσουν πως όταν μια επικοινωνία περιλαμβάνει τις λέξεις ΄΄σε ακούω, σε καταλαβαίνω, σε αγκαλίαζω΄΄, μπορούν να αποτέλέσουν τις βάσεις πάνω στις οποίες μπορεί να δημιουργηθεί μια ομάδα, όπου θα κυριαρχεί η συνεργασία, ο σεβασμός, η αλληλοβοήθεια και η κατανόηση. Οι μαθητές της Στ τάξης να αναζητήσουν τρόπους διαχείρισης των συγκρούσεων και διαφωνιών που μπορούν να υπάρξουν σε μια ομάδα μαθητών, που προστατεύουν την ενότητα, τη συνεργασία και τη δημιουργηκότητα των μελών της.

 Συνολικά συμμετείχαν 31 μαθητές και υλοποιήθηκαν στις 09/12, 16/12/2014  και 13/01/2015.

 

1 Εργαστήρι Επικοινωνίας στο Δημοτικό Σχολείο Βέργας

Έχουν πραγματοποιηθεί  δυο συναντήσεις (12/12/2014 και 13/01/2015) με τους μαθητές της Ε τάξης όπου επεξεργαζόμαστε το θέμα: ''Όταν επικοινωνούμε γινόμαστε μια ομάδα''. .
Οι συναντήσεις συνεχίζονται στις 16/01/2015 και στις 29/01/2015. Συμμετέχουν 15 μαθητές.

 


 

medium 13189889-orig

Συνεργασία του ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. Μεσσηνίας με το ΤΕΙ Καλαμάτας

Το Κέντρο Πρόληψης Μεσσηνίας ξεκίνησε συνεργασία με το ΤΕΙ Καλαμάτας, πραγματοποιώντας συναντήσεις με τους φοιτητές στα πλαίσια της ατομικής συμβουλευτικής.

 


 happy-family-color-2crop

 

Παρεμβάσεις πρωτογενούς πρόληψης σε Γονείς

Στις  Σχολές Γονέων, που έχουν βιωματικό χαρακτήρα, οι γονείς είναι σε θέση να μοιραστούν εμπειρίες, προβληματισμούς και συναισθήματα που συνοδεύουν την εμπειρία του να είναι κανείς γονιός.  Τα βασικά θέματα που επξεργάζονται οι γονείς στη διάρκεια των συναντήσεων αφορούν την ενίσχυση δεξιοτήτων επικοινωνίας, την έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων, όπως και θέματα αυτοεκτίμησης, οριοθέτησης και αντιμετώπιση δυσκολιών στη σχέση τους με το παιδί. Οι παρεμβάσεις στους γονείς έχουν διάρκεια 8 δίωρων συναντήσεων.

Βρίσκονται σε εξέλιξη οι ακόλουθες Σχολές Γονέων:

• Σχολή Γονέων στο 2ο Δημοτικό Σολείο Καλαμάτας

• Σχολή Γονέων στο 24ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας 

 

  Επίσης πραγματοποιήθηκε Σεμινάριο για γονείς παιδιών νηπιακής ηλικίας στο 3ο και 23ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας στις 3 Δεκεμβρίου 2014. Το θέμα του Σεμιναρίου ήταν "Πώς μπορούμε να ενισχύσουμε την αυτοεκτίμηση του παιδιού μας''. Κάτα τη διάρκεια του Σεμιναρίου οι γονείς ενημερώθηκαν για τους παράγοντες εκείνους που μπορούν να αποδυναμώσουν την αυτοεκτίμηση ενός παιδιού, αλλά και να γνωρίσουν αποτελεσματικές μεθόδους και τεχνικές που θα τους βοηθήσουν να αναδείξουν τις δεξιότητεςκαι ικανότητες των παιδιών τους και τέλος να συνειδητοποιήσουν τη σημαντικότητα της πρόληψης που πρέπει να ξεκινάει από τις πιο μικρές ηλικίες.

 

 Στα πλαίσια συνεργασίας με το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης σε επίπεδο Σχολών Γονέων το ΚΕ.Π.Ε.Π.Ε.Ψ.Υ. έχει συντονίσει δύο Εκπαιδευτικά Προγράμματα σε γονείς, διάρκειας 2 ωρών, σε θέματα που σχετίζονται με το φαινόμενο της εξάρτησης από ουσίες, διαδίκτυο κ.τ.λ. καθώς και το σημαντικό ρόλο της πρόληψης ως τρόπο αντιμετώπισης όλων εκείνων των παραγόντων που μπορούν να οδηγήσουν ένα νέο στην εξαρτητική συμπεριφορά. Τα δύο εκπαιδευτικά προγράμματα πργματοποιήθηκαν:

στο 21ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας σε ομάδα γονέων παιδιών νηπιακής ηλικίας (16/12/2014)

• στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας σε ομάδα γονέων παιδιών δημοτικού σχολείου (19/12/2014)

 

Παρεμβάσεις στην Ευρύτερη Κοινότητα

  • Το ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ ανταποκρίθηκε σε 30 αιτήματα βοήθειας γονέων και εκπαιδευτικών

 

Στις 14 Δεκεμβρίου 2014 μαζί με μικρούς και μεγάλους στολίσαμε το Δέντρο της Πρόληψης στην Κέντρική Πλατεία της Καλαμάτας!
Τα στ
ολίδια μας ήταν οι ευχές των παιδιών και μηνύματα που αφορούν την πρόληψη και την θετική στάση απέναντι στη ζωή ...!
Όλα απ
οτυπωμένα με δαχτυλομπογιές πάνω στα φύλλα του Δέντρου της Πρόληψης!

         

 

Ακολουθήστε μας

Στοιχεία Επικοινωνίας:

  • Ταχ. Δ/νση: Χρυσοστόμου Σμύρνης 56, Καλαμάτα
    Τ.Κ.: 24100
  • Τηλ.: 27210-84009 / 88021
Βρίσκεστε εδώ: Home